Månedsbrev fra Distriktsguvernøren for mars 2024

Publisert av Halvard Dahle den 03.03.24.

Kjære Lionsvenner!

Februar er tilbakelagt, påsken og våren står foran oss! I denne måneden har mailboksen min vært full av innsendte nye vedtekter og reviderte regnskap. Disse har blitt gjennomgått av VDG1, Dan-Viggo og VDG2 Børge som har gjort en formidabel innsats med kontrollen, rettledning og tilbakemelding til klubbene. Fortsatt gjenstår litt arbeid før vi sender fra oss dette til Lions Norge. Søknadsskjemaet fra Lotteritilsynet er varslet å være klart i april. Det vil da bli sendt ut til de godkjente klubbene. Søknadene fra klubbene skal sendes til Lions Norge, som sender dem inn samlet. Detaljer om dette vil komme, så det er bare å nyte vårsola og vente.

Med ikke ubetydelig spenning når det gjaldt været, dro jeg til sonemøte i Sone 4 på Leknes i Lofoten. Jeg rakk akkurat å komme i rett tid dagen etter den store stormen, og det ble veldig hyggelige klubb- og sonemøter i det flotte klubbhuset.

Hotell Ramsalt

Planlegging og påmelding til Distrikts- møtet går sin gang, og påmeldings- skjema ligger på nett. For de som må ankomme på torsdag er det viktig at de gir beskjed i god til til Børge Os da han har kontakt med hotellet for mulig ledige rom fra torsdag til fredag. Vær tidlig ute da det fort blir fullt på hotellet.

PRC Odd-Rune Wang og undertegnede pakker koffertene og gleder oss til å komme oppover. Vi ser frem til en fyldig fotoreportasje fra arrangementet!

Prosjektet med vedovner går veldig bra. Vi mottar takknemlige tilbakemeldinger fra ukrainere som nå er i Norge. Vi har til nå finansiert 715 ovner. Katastrofefondet har bevilget kr. 600 000,- til tre norske hjelpeprosjekter i Ukraina, hvorav kr. 200 000,- har gått til ovnsprosjektet.

Vedlagt månedsbrevet finner du også rapport fra IRC Marit Klokkerhaug med blant annet Distriktsprosjektene HSU Porsanger og Prosjektet Bistand Narva.

Benytter anledningen til å i god tid ønske dere alle en riktig god påske!

Lionshilsen fra

Halvard Dahle