Månedsbrev fra Distriktsguvernøren februar 2024

Publisert av Halvard Dahle den 01.02.24.

Kjære Lionsvenner!

Da er en hektisk januar måned tilbakelagt med hyggelig besøk på Sonemøte i Lakselv, Nordisk Samarbeidsråd (NSR) på Gardermoen og diverse andre aktiviteter og møter i egen klubb.

Jeg begynner nå å få inn vedtektsendringer fra en del klubber, og jeg og
Vise Distrikts guvernørene har påbegynt arbeidet med å gå igjennom disse. Det er en del punkter i denne prosessen som klubbene må være klare over, og som er formidlet av Generalsekretæren tidligere. Jeg har i vedlegg satt dem opp som en enkel huskeliste samt Generalsekretærens tidligere utsendte skriv som omhandler prosessen for momskompensasjonen.

På NSR ble vi presentert for prosjektet med vedovner til Ukraina. Dette er et godt og spennende tiltak som er en oppfølger av fjorårets aksjon for å skaffe aggregater til skoler og barnehager i Ukraina. Ovnene er av stål og er spesialprodusert for Lions i Finland. Finnene har jo som kjent erfaring med den slags produkter. En ovn koster kr. 1 800,- ferdig produsert og levert til sluttbruker i den sørøstlige delen av Ukraina. Dette går igjennom LCIF, og kvalifiserer også som en del av innbetalingen til Melvin Jones Fellowship.

Det går mot Råds- og Distriktsmøte i Bodø som avholdes på Quality Ramsalt Hotel 19. – 21. april. Organisatorene vil sende ut påmeldingsinformasjon med tilbud om møte- og overnattingspakker. Jeg håper å se mange av dere der!

Vi har i skrivende stund ikke mottatt forslag på kandidat til Vise distriktguvernør 2 for distriktet vårt. Har du forslag på kandidat er det fint om valgkomitéen hører fra deg så snart som mulig!

Jeg ser frem til å besøke Helsesportsuka i Porsanger i mars sammen med Guvernørrådsleder Anne Kathrine Fossum. Minner om at det fortsatt er mulig å støtte dette arrangementet på konto 75946309958.

Da er det tid for å pakke DG dressen og sjekke inn på Widerøe for klubb og sonebesøk på Leknes i Lofoten denne helga. Satser på at dette går bra i mellom stormkastene…

Lionshilsen fra

08 Månedsbrev Halvard februar 2024.pdf