Månedsbrev fra DG for oktober 2023

Publisert av Halvard Dahle den 30.09.23.

Kjære alle sammen!

Da er det full aktivitet i distriktet. Aktiviteter, møter og kurs på løpende bånd. Husk å legge ut info på nettet om aktivitetene våre og del dem med DistriktsavisA på Facebook.

Vårt første Rådsmøte er avholdt med meget god deltakelse og særdeles god stemning. Tror dette var inspirerende for alle deltakere. Det vil fremover avholdes faste månedlige møter med DG, GAT teamet og Sonelederne slik at vi holder oss oppdaterte på alle klubbenes status og kan hjelpe, bistå og støtte der det trengs. Ta gjerne kontakt med oss i denne gruppen hvis man føler det trengs litt bistand.

På Rådsmøtet ble det nedsatt en komité som skal arbeide med vårt bidrag til 75 års feiringen på Riksmøtet i 2024. Komitéen består av Hege Birkeland (Leder), Rosel Olsen, Marit Klokkerhaug, Hanne Løkken, Gro Helene Klingenberg samt undertegnede. Selve markeringen vil bestå av en presentasjon av distriktene på stands på en fotballbane ved hotellet på Gardermoen der Riksmøtet avholdes. Hvert distrikt skal servere matretter fra sitt område. Jeg føler at vårt distrikt har mye å bidra med her! Har du idéer og innspill så ta gjerne kontakt med Hege eller noen av oss andre. Mer info kommer!

Valgkomitéen har ønsket å bytte leder internt, og Torgeir Pettersen tar over etter Tove Bygdevoll som fortsetter som vanlig medlem. Det er alltid fint å starte i god tid, og Valgkomitéen er allerede i godt i gang og ønsker forslag på kandidater til verv i kommende Lionsår. Det er fint om de får meldt inn forslag på aktuelle kandidater i god tid. Se den vedlagte oversikten. Takker komitéen for godt arbeid så langt.

Dessverre er det behov for katastrofehjelp til både Marokko og Libya etter jordskjelv og flom. Den beste og sikreste formen for å hjelpe gjør man gjennom LCIF. Der kan klubben enkelt betale inn sitt bidrag med klubbens KID kode som man finner på StyreWeb. Se vedlegg med beskrivelse. Les også informasjonsbrevet fra vår LCIF koordinator Morten Singsaas som er vedlagt månedsbrevet. Lions Norges Katastrofefond har på vårt siste møte bevilget kr. 150 000,- til LCIF for hjelpearbeidet i Marokko.

Vi har også informasjon fra YECE Rosel Olsen om ungdomsutveksling denne gangen. Les hennes informasjonsbrev om denne fantastiske muligheten for ungdomsutveksling!

Vi vil prøve å utvide den månedtlige informasjonen fra Distriktet med å legge ved aktuell informasjon fra de forskjellige fagområdene våre. Håper det er til hjelp og inspirasjon for arbeidet i klubbene. Da ønsker jeg dere alle lykke til med aktiviteter, møter og kurs fremover i høst!

Lionshilsen fra

04 Månedsbrev Halvard oktober 2023.pdf
04 Vedlegg til månedsbrev - En liten hilsen fra IRC Marit Klokkerhaug.pdf
04 Vedlegg til månedsbrev - Info fra Valgkomiteen i Distrikt 104 A.pdf