Månedsbrev fra DG for november 2023

Publisert av Halvard Dahle den 01.11.23.

Kjære Lionsvenner!

Nok en måned har gått og det er tid for et nytt månedsbrev. Klubbene i distriktet vårt er i full gang med sesongens aktiviteter som fylling av sandsekker og montering av dekorativ belysning til glede for innbyggerne. Sitter i skrivende stund på flyet sørover etter et hyggelig sonemøte på Bardufoss med Sone 2. Her deltok foruten undertegnede; GMT Jarle Kirkeberg og GST Hanne Sofie Løkken. Temaer var «Ett Lions», «Mission 1.5» og registrering av våre serviceaktiviteter i My Lion og hvorfor dette er viktig. Et godt planlagt og gjennomført møte ledet av Soneleder Hege Birkeland med assistanse av Gunn Schønning Jakobsen, President i LC Målselv. Møtet ble avsluttet med gruppearbeid med sekretærer, presidenter og kasserere som ivrig utvekslet erfaringer. Anbefales til senere sonemøter.

Jeg har også denne måneden deltatt på sonemøte i Sone 8 på Oppdal og medlemsmøte hos LC Stjørdal Varnes hvor temaet var «Lions historie».

Vi skal opprette et litt uformelt «kassererforum» i A-distriktet med Bjørn Sætrom som koordinator slik at man kan utveksle erfaringer om regnskapsjobben i klubbene og gjerne også få litt støtte til å ta i bruk regnskapsmodulen i StyreWeb. Invitasjoner vil bli sendt ut til kassererene.

GLT Børge Os er i full gang med å planlegge opplæring av tillitsvalgte i klubbene. Tid og sted vil komme fortløpende så snart lokaliteter rundt omkring er avklart. Det er viktig at man benytter seg av dette tilbudet selv om man er erfaren i Lions. Nye ting kommer og er viktige å få med seg. Og så er det alltid nyttig og hyggelig å møte kolleger.

Det er igangsatt et arbeid med å revidere og harmonisere lovverket til distriktene. Guvernørrådet har hatt en egen gjennomgang samt en gjennomgang med alle lovkomiteene. Lovkomiteene har nå gjort den endelige jobben med å få alt på plass og resultatet blir lagt frem på Distriktsmøtene til våren. Jeg vil takke lovkomiteen vår for vel utført jobb!

Vil minne om at klubber og soner gjerne kan benytte seg av ressurspersoner i distriktet vårt og sentralt i Lions Norge til møtene. Send forespørsler i god tid så det blir enkelt å planlegge besøk. Legger ved oversikten med våre tillitsvalgte og fagansvarlige i distriktet.

Med ønske om en hyggelig november!

Lionshilsen fra

Halvard Dahle