Månedsbrev fra DG for mai 2023

Publisert av Halvard Dahle den 27.04.23.

Hei, Lionsvenner i Finnmark, Troms, Nordland og Trøndelag.

Da er Distriktsmøte 2023 på Stjørdal strålende gjennomført, og all honnør til de arrangementsansvarlige v/Bjørn Sætrom, LC Stjørdal / LC Stjørdal Varnes og Ragnvald Johnsen. I år som tidligere år ledet ordstyrer Kjell Langaunet, LC Stjørdal både møtet og forhandlingene trygt gjennom i plenum. Referatet fra selve Distriktsmøteforhandlingene i D 104 A, 22. april 2023 ligger tilgjengelig på Gnist og på Lions Norge sine sider.

I en meget lydhør forsamling gjennomførte både GS Hroar Thorsen tema-møter om «Mitt Valg» og PDG Rolf Nordgren om «Lions Førerhundskole». Under banketten ledet toastmaster Marit Klokkerhaug arrangementet glimrende bl.a. med sanger, og DG fikk gitt Lions-fakkelen til Kirsti O. Pedersen, LC Hammerfest og Evy Einarsen, LC Porsanger som fortjent.

Avslutningsvis vil jeg bruke ordene «Kindness in action» Det er vennlighet på gang: Når omtenksomme mennesker går sammen og bretter opp armene og gjør en innsats for å gjøre lokalsamfunnet bedre, er det noe enestående og en herlig følelse for alle som er innblandet. Det er Lions. Å være medlem i Lions handler om å gå foran som et godt eksempel, bygge relasjoner og forbedre verden i gjennom vennlighet. Det er 1,4 millioner empatiske menn og kvinner som gjør hjelpeinnsatser sammen, slik at de kan lage en bestående forskjell og forandre enda flere liv. Jeg vil avslutte med to passende sitater som går på godhet.

Det første sitatet er fra Bjørnstjerne Bjørnson :

De gode gjerninger redder verden.

Det andre sitatet er fra Olav Duun :

Du blir aldri ferdig med ein god gjerning.

Aldri.

Den må gjerast omatt og omatt, live til endes.

10 Månedsbrev Øistein - mai 2023.pdf