Månedsbrev fra DG for desember 2023

Publisert av Halvard Dahle den 02.12.23.

Kjære Lionsvenner!

Det går mot slutten av kalenderåret og mot et halvferdig Lions år. Klubbene i distriktet er i full gang med jule- og vinteraktiviteter som salg av julenek, strøsand, julemarked eller montering av julelys i nærmiljøet til glede for innbyggerne i denne mørke årstiden.

Vi har dessverre støtt på problemer med momskompensasjonen. Dette på grunn av at det er sendt inn søknader om kompensasjon uten at de retningslinjene som er gitt i forbindelse med endringer i klubbreglement og tidsfrist ikke er fulgt. Det er viktig at vi får orden på dette nå. Se vedlegg fra Generalsekretæren for mer informasjon.

18. november gjennomførte vi Distriktsrådsmøte på Teams. Det jobbes bra i distriktet vårt, og erfaringene med de månedtlige oppdateringsmøtene for soneleder, GAT og DG er gode. Det er viktig å ha oppdatert informasjon fra sonene, diskutere løsninger der klubber sliter og utveksle idéer og erfaringer. Vedlegger referatet fra møtet.

Det jobbes aktivt på opplæringssiden med RLLI kurs, sonelederkurs og opplæring av klubbledelse. Det er viktig å kvalifisere seg og holde seg oppdatert også om man har vært mange år i Lions. Se vedlagt info fra Børge om sonelederkurs 6.-7. januar!

Vi har nå dratt i gang kassererforumet. Dette er i form av en lukket gruppe på Facebook. Ta kontakt med Bjørn Sætrom for å få tilgang. Se vedlegg! Også planleggingen for 75 års jubiléet går fremover. Se den rykende ferske informasjonen fra prosjektleder Hege som er vedlagt. Vedlagt finner du også et julebrev fra styret i vårt distriktsprosjekt «Bistand Narva».

Lions Norge etablerte i 2016 prosjektet «De glemte Barna», med utgangspunkt i flyktningekrisen i Libanon. Situasjonen er nå kritisk, og vår samarbeidspartner BEYOND ber oss om økonomisk støtte slik at de kan fortsette å hjelpe. Guvernørrådet besluttet 11/11-2023 å appellere klubbene om frivillige bidrag. Les mer om saken på vedlagte informasjonsskriv fra LCIF koordinator og prosjektleder Morten Singsaas.

Med ønske om en god og fredfull Jul til deg og dine.

Julehilsen fra

Halvard Dahle
Distrikt 104A

06 Månedsbrev Halvard desember 2023.pdf