Månedsbrev fra DG for desember 2022

Publisert av Halvard Dahle den 29.11.22.

Hei igjen, alle Lionsvenner i det nordlige distriktet av Norge.

Desember kommer med mange tradisjonelle juleaktiviteter og forberedelser både privat og i Lions regi. Og mange klubber har allerede startet sine spesielle aktiviteter som Facebook siden DistriktsavisA viser tydelig for alle og enhver.

Her er strøsandprosjekt vist fra både LC Saltdal, LC Narvik og LC Ballangen, utdeling av reflekser til skolene ved LC Sandnessjøen Sigrid. Julegave-pakking ved LC Sørreisa for julegrantenningen. Sosialt treff med vaffel, toast og gryterett ble arrangert av LC Ørnes ved «Åpen hall». Den klubben som antakelig har «lyst» opp mest i sin by, må være LC Finnsnes med en omfattende installasjon i både gater og juletre av dugnadsgjengen.

Ellers viser «Fjesboka» gledelige opptak av nye medlemmer i både LC Malvik, og LC Finnsnes filialklubb på Gibostad. Vi ønsker våre nye lionsvenner og faddere lykke til videre i Lions.

Vinner utkastet til Fredsplakatkonkurransen fra D104 A er nettopp sendt til MD koordinator for fredsplakatkonkurransen, Vidar Waaden på Lørenskog. Vinner utkastet ble vurdert sammen med 4 andre innsendte tegninger, i et møte på Fotofagskolen ved avdeling Kunstfoto tirsdag 22.november.

Tegningene ble vurdert ut fra tolkningen av temaet, originalitet og kunstnerisk utførelse. Vinnerens navn er Ida Volden fra Oppdal, elev ved Midtbygda Oppvekstsenter, 7-trinn (født 19.02.2010). Tegningen er mottatt fra LC Oppdal Kjerringrokk v/President Ingeborg Sætrom .

Den heldige vinner vil motta et beløp på kr 1000 fra Distrikt 104 A, og den lokale lionsklubben på Oppdal vil foreta en overrekkelse ved en høytidelighet i hennes klasse. Årets tema er «Lead with Compassion", oversatt til "Å lede med empati"

Elevens sitat om fred: «Vi må stå sammen og trøste hverandre, og vi må stille opp rundt hverandre og vise omsorg.»

Dette er kloke og gode ord som vi kan legge oss på hjertet, og jeg avslutter med følgende julehilsen :

Måtte julen glitre med øyeblikk av kjærlighet, latter og glede – og måtte året foran oss bli fullt av oppfylte ønsker og fantastiske øyeblikk. Med de beste ønsker om en

GOD JUL og et GODT NYTT ÅR !

Øistein Juul

05 Månedsbrev Øistein - desember 2022.pdf