Månedsbrev fra DG for april 2023

Publisert av Halvard Dahle den 30.03.23. Oppdatert 27.04.23.

Hei, Lionsvenner i Finnmark, Troms, Nordland og Trøndelag.

Jeg må takke LC Porsanger for invitasjon til Helsesportsuka som jeg hadde den glede å delta på fra fredag 17.mars til søndag 19.mars, hvor jeg fikk et lite innblikk i det fantastiske arrangementet.

All honnør til alle ansvarlige fra klubben og arrangementsansvarlig Trygve Myrmel for den gode jobben de gjør, og LC Porsanger får «svært bra» for gjennomføring og planlegging fra meg.

Evy Einarsen, LC Porsanger har satt opp denne oversikten etter avsluttet arrangement :

Helsesportsuka i Porsanger / HSU har vært arrangert 43 år på rad, og arrangeres i 2023 fra 17.mars til 24.mars 2023 på Olderfjord Motell og Camping. Deltakerne er funksjonshemmede barn og unge som får oppleve vinteraktiviteter gjennom selvutfoldelse og glede. Daglige aktiviteter både ute og inne som gjøres av Lions og medhjelpere. Det kan være inntil 100 mennesker som daglig skal ha mat, oppleve sosiale treff og glede som de kan bli sterkere av.

HSU har gitt Lions Club Porsanger en samlende klubbaktivitet. Rekrutering av unge medlemmer. Klubben har 7 ungdommer som er gode ambassadører for Lions. Styrket samhold og livsglede for deltakere og medlemmer. Gitt Lions som organisasjon et godt omdømme.  Lions er gode venner, og alle får venner for livet gjennom Helsesportsuka i Porsanger.

Ved ukeslutt kunne Lions Club Porsanger slå fast at den 44. Helsesportsuka var vel gjennomført. Den siste aktivitesdagen startet med kraftige kuldegrader og mye kald vind, men alle deltakerne var ute en liten stund. En hyggelig avslutning med god middag, underholdning og utdeling av medaljer til deltakerne.  Vi takker alle klubber som støtter oss, og vi ser fram til den 45. Helsesportsuka i 2024, sier vi fra Lions Club Porsanger

Ellers står Distriktsmøtet 2023 på Stjørdal for døren 21-23. april med riktig mange påmeldte deltakere, 89 så langt ! Og sist men ikke minst, står også Påsken 2023 for døren, og jeg ønsker dere alle en riktig God Påske !

Øistein Juul

09 Månedsbrev Øistein - april 2023.pdf