Månedsbrev fra DG for Februar 2023

Publisert av Halvard Dahle den 02.02.23. Oppdatert 16.02.23.

Hei, Lionsvenner i Finnmark, Troms, Nordland og Trøndelag.

Det merkes at det går mot lengre og lysere dager. På Rognan ble det i slutten av januar, arrangert SOLFESTEN 2023 i Lionsklubb Saltdals regi hvor de inviterte alle pensjonister i vår komune til fest med servering og underholdning og henting med buss.

Aktiviteter for våre klubber vises i stor grad i DistriktsavisA på FB. Bruk den flittig og legg ut for din klubb, del med dine venner og få nye medlemmer, og flere hjelpende hender. Der gjenspeiles Lions motto «Gode venner som hjelper andre» i bilder og tekst. Det gjenspeiler også IP Brian E. Sheehan’s motto «Together we can». Samhandling ved å dra lasset sammen, og i samme retning.

Angående Medlems- og klubbutviklingsstatus pr. 30.1.2023 så forteller det at vi er 58 klubber og 1183 medlemmer og har en vekst på 3 medlemmer totalt siden forrige måned.

Distriktsmøte 2023, på Quality Airport Hotel, Stjørdal-
Info fra Arrangementskomiteen v/ DS Ragnvald Johnsen:

Mye er allerede på plass, og vi håper at riktig mange prioriterer å møte Lions-kolleger på Stjørdal i helga 21. – 23. april.

Selv om det endelige programmet ennå ikke er ferdig, så kan vi røpe at det vil bli både «Bli-kjent-Fest» og Bankett, med gode muligheter til å få seg en svingom.

Styre- og råd jobber for å få plass til faglig påfyll i tillegg til de ordinære forhandlingene og prisene er lavere enn på mange år. Her er noen eksempler:

Overnatting i dobbeltrom kr. 1 090,-
Overnatting i enkeltrom kr. 890,-
Lørdagens dag-pakke inkl. lunch kr. 630,-
Vennetreff fredag kr. 565,-
Bankett lørdag, inkl. aperitiff kr. 810,-

Påmeldingsskjema vil bli lagt ut på vår hjemmeside i løpet av kommende uke og frist for påmelding er satt til den 6. mars.

Avslutningsvis husk å bestille tulipaner nå i februar, hver bukett gir penger for å drive «Mitt Valg». Tulipanaksjonen foregår i slutten av april.

07 Månedsbrev Øistein - februar 2023.pdf